چه تفاوتي ميان شيشه سكوريت و شيشه لمينت وجود دارد؟

۱۲ بازديد

در پست هاي قبل به‌طور مفصل در مورد شيشه سكوريت، نحوه ساخت آن و مزاياي شيشه سكوريت، صحبت كرده‌ايم. در اين مقاله قصد داريم تا شما را با تفاوت هاي موجود بين شيشه لمينت و شيشه سكوريت آشنا كنيم تا با توجه به نياز خود اقدام به خريد شيشه لمنيت يا سكوريت كنيد.

شيشه ايمني چيست و استفاده از آن چه لزومي دارد؟

استفاده از شيشه هميشه خطرات خود را به همراه داشته است. كم نيستند افرادي كه در اثر شكستن شيشه دچار جراحت هاي جبران ناپذيري شده‌اند؛ از اين رو نياز است تا از شيشه اي استفاده شود كه خطرات جاني را به همراه نداشته باشد.

شيشه ايمني، شيشه اي است كه در اثر شكستن باعث جراحت و صدمه نمي‌شود و مي‌توان از آن با خيالي آسوده در مكان هاي مختلف استفاده كرد.

شيشه سكوريت ايمن و شيشه لمنيت دو مدل از رايج ترين شيشه‌ هاي ايمني هستند كه تفاوت هاي اندكي با يكديگر دارند. به شيشه سكوريت، شيشه حرارت ديده و به شيشه لمينت، شيشه چندلايه نيز مي‌گويند.

شيشه سكوريت اداري چگونه تهيه مي‌شود؟

شيشه سكوريت با حرارت دادن شيشه معمولي (خام) در كوره هاي مخصوص ساخته مي‌شود. ساخت شيشه سكوريت به اين صورت است كه شيشه در كوره قرار داده مي‌شود و تا دماي 625 درجه سانتي‌گراد به آن حرارت مي‌دهند. پس از خروج از كوره، لايه هاي بيروني شيشه، زودتر لايه هاي دروني سرد مي‌شوند و اين اتفاق باعث افزايش مقاومت شيشه سكوريت در برابر شكستن مي‌شود.

شيشه لمينت چيست؟

شيشه لمينت كه به آن شيشه چند لايه هم مي‌گويند، از چند لايه شيشه همراه با پلي وينيل بوتيرات تشكيل شده است. بر اساس نوع كاربرد، تعداد اين لايه ها مشخص مي‌شود. ضريب امنيت شيشه لمينت بسيار بالا بوده و الگوي شكست اين شيشه به‌صورتي است كه هنگام شكستن، تكه هاي شيشه شكسته فرو نمي‌ريزد و يكپارچگي خود را در ميان لايه هاي شيشه حفظ مي‌كند. شيشه لمينت نشكن علاوه بر امنيت، عايق صدا و حرارت است و قابليت كنترل اشعه ماوراي بنفش را نيز دارد.

كاربرد شيشه لمينت

استفاده در ساختمان هايي با ارتفاع زياد

استفاده از شيشه لمنيت در پارتيشن اداري

ويترين صرافي ها و طلافروشي ها

فرودگاه

استفاده در مكان هاي امنيتي به دليل برخورداري از قابليت ضدگلوله

اتومبيل

و…

خريد شيشه سكوريت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.